Bý:. hmk_hendra@yahoo.com

malam-malam yang indah
tiada hadir seorang ayah
kegelapan mencekam tiada arah
luka-luka membekas kian parah

sinar-sinar bulan menyirami lembut
ku harapkan ini terjadi padamu
menuntun daku gapai sesuatu
dengan sabar, gigih, dan tekun

namun, terpaksa ku jalani waktu
dengan asa-asa tax menentu
terus dipacu untuk itu
aku kelelahan. , .
raihlah tanganku

aku bukan orang yang tabah
tanpa ada sosok sang ayah
aku bukan orang yang pantang menyerah
tanpa engkau disisi, ayah
aku bukan orang yang tegar
tanpa dukunganmu wahai ayah
aku bukan orang yang kuat. , .

aku lemah. , .
tak berdaya. , .
selalu terhina. , .
merana. , .
cepat sirna. , .

untuk apa aku disini
tanpa hadirmu di sisi
untuk apa ku berdiri
untuk siapa ku bermimpi
hanya tuk khayalan tak pasti
untuk apa aku bernyanyi
bagi hati yang terus bersedih
untuk apa hidup ini ? ! ? !
lebih baik aku mati. , .

date Senin, 17 Mei 2010

0 komentar to “Kehilangan Ayah”